Çocuklar için Yemekler Nasıl Eğlenceli Hale Getirilir


Merhabalar, bu yazımda yeni yetme bir teyze olarak çocuklara yemek yedirmeyi eğlenceli hale getirmenin püf noktalarından bahsedeceğim. Uzmanlara göre yemek yemeyen çocuğun davranışında en çok annenin davranışları etkili. Özellikle annenin yemek yedirme konusunda ısrarcı davranması çocuklarda yemeğe karşı antipati yaratıyor. Örneğin ben küçükken oldukça zayıftım ve tüm akrabalarım kilo alayım diye bana sıcak ballı süt içirmeye çalışırlardı. Küçükken o sütün kaymağından öyle tiksinmişim ki bu yaşımda hala kaymaklı süt, yoğurt içip yiyemem. O yüzden çocuklar üzerinde baskı kurmaktan vazgeçiyoruz, çocuk zaten acıktığı zaman birşeyler yiyecektir kendiliğinden. 

Uzmanlara göre çocukta yemek yeme bilinci oluşması için ailelere büyük görevler düşüyor. Baskı kurmadan çocuklara her bir besinin insan vücuduna sağladığı yararın çocuklara anlatılması gerektiğini belirtiyorlar. Çocuğun yemeği sevmesindeki en etkili yollardan biri de yemek yemeyi eğlenceli hale getirmek. Bunu da çocuğunuzun çok sevdiği bir çizgi film karakterinin olduğu bir yemek takımı, rengarenk bardaklar, çatallar, desenli peçeteler, kalpli kurabiyeler vs. birçok şekilde sağlayabilirsiniz. Çocuğunuz için hazırladığınız rengarenk ve eğlenceli sofra tasarımları ile çocuğunuz için yemek yemek oldukça ilgi çekici hale gelecektir.
Samantha Lee bir yemek fotoğrafçısı, çocukları için inanılmaz yaratıcı ve eğlenceli yemekler hazırlıyor. Sizlere ilham vermesi açısından takip etmenizi öneririm. Gerçi ben çocuk olsam böyle sanat eseri vari yemekleri yemeye kıyamazdım :)


You Might Also Like

0 yorum

Bumerang - Yazarkafe